Der kan være forskellige årsager til at programmet ikke vil udskrive. Her er forslag på løsninger:


  • Der er ikke installeret en printer. Dette er et krav også selv om der kun laves PDF dokumenter eller udskrives på skærmen.


  • Word er ikke installeret på maskinen eller ikke registeret efter installation.   

 

Office 2010 kan installeres på forskellige måder, hvis den købes direkte på Internettet. Microsoft har lavet en Klik-Og-Kør (Click-To-Run), som fungerer anderledes end en ”normal” installation.

Office 2013 har ikke de beskrevne problemer.


Er man kommet i den situation at Word brevene ikke kan kaldes fra web systemet så gør følgende:


  • Fjern installationen af Office 2010 via kontrolpanelet


  • Log ind på den hjemmeside hvor du købte din Office 2010 licens.


  • Klik på Min Konto i toppen af siden for at komme til download siden.


  • Klik på Download knappen ud for den pakke du har købt licens til.


  • Klik derefter på linket til Avanceret muligheder under Download knappen. Her kan man så hente en almindelig installation, der ikke er Click-To-Run, og som virker med Web systemet.



  • Der er gået kludder I tilføjelsesfilerne til web systemet. Luk web systemet og søg efter filen ”webutil.properties” og slet denne fil.
    Genstart Web systemet.