Start excel og vælg den nye knap



Log ind på samme måde som i plantid



    1. Vælg hvilken type posteringer der skal arbejdes med
    2. Vælg hvilken kirke, hvis der er flere på samme konto
    3. Vælg dato interval
    4. Klik på Hent udtræk






Nu er der kommet data i regnearket og her er det muligt at sortere, summere og alle normale excel funktioner


Men et nem og hurtig måde at få et overblik er ved at bruge pivottabeller:




Ret til dette






Vi se hvor meget tid der er brugt på forskellige funktioner fordelt på de elementer kirken har valgt at bruge



Nu kan vi se hvilke funktioner under  der er brugt tid på og i hvilket element. men den viser ikke antallet af timer men antallet af indtastninger, så det skal laves om

Højre

 

Nu har vi noget vi kan bruge:


Nu kan man flytte elementer ned i rækker og tilbage igen og se hvad der sker


Eller dette




Vi kan også få det vist som lagkagediagram






Plan tid til brug for lønudbetaling:

Hent Fravær ind i en tom fane, omdøb det evt. til Fravær

Vælg en ny tom ark:

Omdøb det evt. til Registreringer


Klik på Indsæt og Pivottabel vælg nyt ark

Stå linie 1 kolonne D og klik på indsæt

vælg fanen fravær og marker data