Registrér udført antal på aftaler

Registrér udført antal på aftaler bruges til at ajourføre de enkelte aftaler på gravstederne, efter arbejdet er tilendebragt på gravstederne ved brug af udskrevne arbejdslister.

Funktionen giver mulighed for at sammenstille indholdet på arbejdslisterne med det aktuelt udførte arbejde.
Tidligere skulle man ind på de enkelte gravsteder og rette til. Nu er det muligt, at gennemgå hver enkelt arbejdsliste og regitrere det faktiske antal samt hvem arbejdet er udført af.

Feltet Udført antal virker således, at når feltet er udfyldt, vil dette antal overstyre det aftalte antal i afregningen, således, der faktureres efter det faktiske antal og ikke efter det aftalte antal. Efter afregning af aftaler, vil aftalens antal blive sat tilbage til aftalte antal.

Registrér udført antal kan også anvendes, hvis du f.eks. ønsker at ændre Aftalt antal på mange aftaler på en gang.

Du finder Registrér udført antal på aftaler Kirkegård->Aftalestyring->Registrér udført antal på aftaler:

Vælg afdeling øverst til venstre
Hvis der ikke vælges en afdeling, vil alle afdelinger blive vist i oversigten.

Felterne Fra-dato og Til-dato holdes op i mod de indskrevne aftaledatoer på gravstedet.

Markér de Arbejdslistetyper, der svarer til den arbejdsliste, du arbejder med.

Klik på Opdater, og der fremkommer et skærmbillede svarende til en arbejdsliste rekvireret på de samme kriterier

Du kan nu foretage opdatering af de nødvendige felter

Efter tryk på  Gem er de enkelte aftaler således rettet på gravstederne

Felterne Udført antal og Udført af kan udfyldes, for at angive hvem der har udført arbejdsopgaven på gravstederne. Arbejdsliste kan udskrives, så den indeholder en linje til angivelse af denne oplysning.
 

Tips
Ønsker du f.eks. at gennemgå alle aftaler for evt. fejlindtastninger, kan du markere samtlige Arbejdslistetyper til venstre og tage en afdeling ad gangen og klikke på Opdater.
Så fremkommer en liste, hvor man kan gennemgå (og evt. rette) kolonnen Aftalt antal.