Afregning af engangsaftaler

Engangsfakturering anvendes, hvis man ønsker at oprette en aftale, som kun skal afregnes ved næste aftaleafregning, altså kun én gang.

Aftaler, der er oprettet som engangsfakturering, vil blive slettet efter afregningen foretages, når der på afregningsterminen er markeret i feltet 'Slet aftaler efter afregning'. Det er dog vigtigt at huske at vælge den afregningstermin, der er oprettet som engangsfakturering, når aftalerne afregnes, da man typisk afregner engangsaftalerne sammen med de øvrige aftaler. Engangsfakturering kan også foretages flere gange årligt.

Man kan f.eks. bruge engangsaftaler hvis en gravstedsejer beder om grandækning af gravsted en gang. Så påsættes ydelsen under aftaler, som en hver anden ydelse på gravstedet. Den afregningstermin, systemet selv sætter rettes så til "Engangsaftale".
Tryk på de tre prikker i feltet og vælg "Engangsaftale".

For at kunne bruge engangsaftaler, skal der oprettes en afregningstermin, der typisk kalde "Engangs aftale" under Kirkegård->Aftalestyring->Afregningstermin.

Husk, at sætte hak i "Slet aftaler efter afregning", for at få slettet aftalerne efter afregning.

Hvis afregningen annulleres, f.eks. i forbindelse med udskrivning af fakturajournal (beskrevet under forbedredne arbejde), vil engangsaftalerne automatisk blive sat på gravstederne igen. Man mister dem altså ikke, ved tilbagerulning af en fakturering.