Punkt 1+2

For at rette navn og adresse på kirkegården, går man ind i fakturabilledet og vælger indstilling, som vist nedenfor.


                               


Under indstilling findes forskellige indstillingsmuligheder til fakturaen, herunder tilretning af tekster.

I dette tilfælde fakturahoved 1 og 2, som står i venstre hjørne på fakturaen.




Punkt 3

Tilretning af tekst til fakturahoved, rettes som beskrevet nedenfor. Teksten kan bruges til at angive oplysninger om åbningstid, telefonnummer eller mail.


             



                       


Punkt 4

For at rette navn og adresse på kirkegården, går man ind i fakturabilledet og vælger indstilling, som vist nedenfor.


                 


Fakturanummer rettes her:

         



OBS. Det er IKKE tilrådeligt at rette i Næste fakturanummer, med mindre at det er absolut nødvendigt. Lad systemet styre nummereringen.


Punkt 5

CVR nummer/SE nummer er en del af regnskabssystemet og rettes derfor i regnskabsmenuen, som vist nedenfor:


                   




Punkt 6

Hvis fakturaen skal sendes til en bank eller en bestyrer af gravstedet, hvis gravstedsejeren af en eller anden grund ikke er i stand til dette. Herved kan banken eller bestyreren se hvem fakturaen vedrører.


   


Ovenstående tekst ”Vedr. konto 4545 12345678 Merete Jørgensen”  skrives nu hver gang en faktura udskrives til denne debitor/grevsted:

                 


Punkt 7  

Der er 3 steder hvor topteksten kan tilgås.
A. Fast tekst på alle fakturaer

B. Toptekst på enkeltstående fakturaer (Skrives når fakturaen dannes)

C. Toptekst til de årlige afregninger (Hel eller halvårs regninger)

Ad A. - Fast tekst på alle fakturaer


                     




     


Den faste toptekst sættes ind i feltet og udskrive derfor på alle fakturaer og årsregninger.



Ad B. - Toptekst på enkeltstående fakturaer (Skrives når fakturaen dannes)

I midten af nedenstående skærmbillede, er der 3 faner hhv. Linier, Dimensioner og Tekster, i dette tilfælde bruger vi den 3. fane.


         




Teksten forsvinder fra feltet efter fakturaen er udskrevet med vil selvfølgelig være at finde på en udskrivning af en fakturakopi.


Ad C. - Toptekst til de årlige afregninger (Hel eller halvårs regninger)




OBS. Har du faste tekster i din stamopsætning på fakturaerne vil disse IKKE komme med ved afregning af aftaler. Teksterne overskrives med de tekster, som står når opkrævningen køres og fakturaerne dannes!




Punkt 8
Identisk med beskrivelsen under punkt 6, blot er der tale om bundtekst i stedet for toptekst.


Punkt 9
Afsender på Girokort eller Indbetalingskort er typisk regnskabsføreren eller den interne kasserer.

               


                                       



Punkt 10

Forfalds datoen udregnes efter den valgte betalingsbetingelse for den valgte debitor + dags dato.
Dette rettes under opsætning af debitor, som der findes vejledning til andetsteds.


Punkt 11+12

Forfalds datoen udregnes efter den valgte betalingsbetingelse for den valgte debitor + dags dato.
Dette rettes under opsætning af debitor, som der findes vejledning til andetsteds.

                   


Kreditor nummer eller Gironummer angives i ét af ovenstående felter, afhængig af om man har et aftalenummer i banken (indbetalingskort eks. kort art 71) eller et Gironummer (Girokort – eks. kort art 01)



OBS. Det er vigtigt at vide hvilken kort art kirken benytter. Det er ikke muligt at skifte kort art ved at skrive i et andet felt. Skift mellem kort art skal varetages af Skovbo Data.