Noter på gravsted

Det er muligt at oprette noter på gravstedet (i gravstedskartoteket). Noter anvendes til at angive forskellige former for oplysninger vedrørende gravstedet, som der ikke er plads til andre steder.

Det kan f.eks. være, hvis der har været en henvendelse vedrørende gravstedet, hvor man ønsker at "huske" denne henvendelse. Det kunne f.eks. være, hvis en familie ikke er helt enige om, hvad der skal foregå på gravstedet, så kan man under noter holde styr på, hvem der har henvendt sig om hvad og hvornår.

Noter bruges IKKE til at holde styr på, hvad der er lavet på gravstedet gennem tiden, dette gøres via aftaler eller i ordresystemet og fanen "Udf. arb."

Hvis der flyttes en afdød fra et gravsted til et andet, vil der blive oprettet en note på det gravsted, den afdøde flyttes fra, med oplysning om, hvilket gravsted afdøde er flyttet til og hvornår. Noten oprettes, i det øjeblik den afdøde flyttes via knappen Flyt under knappen Detaljer på den afdøde.

I kolonnen 'Kilde' kan du se notens oprindelse: M= manuelt oprettet, S= Systemoprettet, I= Tablet/mobil oprettet.


Noter kan, som beskrevet, oprettes på mobil/tablet i kirkegårds APP. Dette gøres ved, at trykke på de tre prikker og vælge Noter, som vist nedenfor: