Tilknytning til vare

I forbindelse med anvendelse af varer på gravstedsaftaler, skal der indtastes en standardopsætning vedr. den foretrukket afregningstermin for aftaler indgået på hver varer. Ligeledes opsættes her, hvilke(n) arbejdsliste(r) hver vare skal optræde på.

Tilknytningen af afregningstermin er bl.a. vigtig i forhold til at kunne overføre indbetalte GIAS tilbud til gravstederne.

Åbn Kirkegård->Aftalestyring->Tilknytning til vare

For hver vare, vælges afregningstermin ved at trykke på de tre prikker i feltet.
Ligeledes vælges en eller flere arbejdslistetyper for hver vare.

Både afregningstermin og arbejdslistetype er kun nødvendig på varer, som sælges via faktura eller bruges som aftale på et gravsted.

Ved at klikke på knappen 'Funktioner' er det muligt at sætte vælge henholdsvis Afregningstermin og Arbejdslistetype(r) for flere varer på en gang.



Ud for Fra og med varenr. angives de varenr. man ønsker at ændre på en gang. Ønskes alle varer ændres til det samme, skrives blot fra 1 til 999999.

Herefter vælges det hvilken Afregningstermin og/eller Arbejdslistetype det valgte interval af varenr. skal registreres med. 

Afslut herefter ved at klikke på kanppen Ok

Systemet vil informere om hvor mange varenr. ændringen vil påvirker. Forsæt ved at klikke Ja.


Alle varer i det valgte interval vil nu være opdateret med samme Afregningstermin og arbejdslistetype.