Brugere


For at oprette brugere klikkes på tandhjulet, øverst i højre hjørne.


     


Vælg fanen BRUGERE og klik herefter på OPRET.  




       


Felter markeret med rødt skal udfyldes.


  • Navn/ Initialer: udfyldes med brugerens navn og initialer.
  • Adresse 1+2: Kan udfyldes med brugerens adresse.
  • Tlfnr./ lokal: Kan udfyldes med brugerens telefonnummer + evt. lokalnummer.
  • Mobilnr./ lokal: Kan udfyldes med brugerens mobilnummer + evt. lokalnummer.
  • Mobilnr. Angives som +4512345678 eller 12345678
  • E-mail: Kan udfyldes med brugerens e-mailadresse.
  • Fødselsdag: Kan udfyldes og vil blive vist i kalenderen på datoen med en
  • Brugernavn: Benyttes ved log in.
  • Adgangskode: Angives med mindst 8 karakter og benyttes ved log in.
  • Brugerfarve: Kan udfyldes med en farve fra listen, som kommer frem ved tryk indenfor rammen.
    Farven vises øverst på brugerens aftaler sammen med brugerens initialer.
    Det anbefales, at brugerne får forskellige farver.
  • Aktiv: Dette felt er valgt default.
    Markeringen fjernes automatisk efter 5 fejl log in, og brugeren kan gøres aktiv igen af kalender administratoren. 
    Hvis en medarbejder stopper, kan markeringen fjernes og det er nu ikke muligt for denne bruger, at logge ind på kalenderen længere.
    Dog vil de aftaler mm. som brugeren har oprettet fortsat være synlige i kalenderen.
  • Administrator: Vælges hvis brugeren skal have rettighed til at ændre alle indstillinger på kalender kontoen.
  • CMS: Vælges hvis brugeren skal have rettighed til at opsætte tidsstyret nyheder på den evt. tilknyttede hjemmeside.


Ønskes en bruger slettet, vælges brugeren under fanen brugere og der trykkes på knappen Slet
Herfter vises et advarsels billede:

OBS! Slettes en bruger helt fra kalenderen, så slettes brugeren også fra de aftaler brugeren har været tilføjet på.
Hvis der er aftaler hvor det kun er denne bruger der er tilknyttet, vil disse aftaler forsvinde ved sletning af brugeren.


OBS: Du skal logge af og på igen, for at kunne se oprettelsen/ændringen i systemet.