Som administrator på websystemet er der to arbejdsområder der er vigtige. Styring af bruger og tjek af abonnementer på kontoen inden årsopkrævning.



OBS. Alle ændringer skal være Skovbo Data i hænde senest d. 30. september for ikke at blive opkrævet næste år!


Log på systemet. Gå i Fil -> Administration -> Administrator menu.


Abonnement oversigt:

Den lette del er tjek af abonnementer på moduler.

Fra administrator menuen vælges Abonnement oversigt.

Er alt som forventet skal du IKKE fortage dig noget.

Ønsker du at opsige et abonnement på et modul skal du sende en mail til sd@skovbodata.dk med navnet på det modul du ønsker at opsige.

HUSK at opsagte moduler skal generhverves!


Det er også muligt at se både tidligere og nuværende bruger. Læg mærke til start og slut dato!


Bruger:

Fra administrator menuen vælges bruger.

I oversigten kan man se om en bruger er låst og afhjælpe låsningen ved at fjerne fluebenet ud for brugeren. En bruger låses hvis der tastes forkert kodeord flere gange i træk.

                                 


Ved at trykke på knappen Detaljer fremkommer der et nyt vindue.


Her har man mulighed for at slette brugeren eller ændre password/kodeord på brugeren.

OBS. Brugernavn (log ind navn) er ikke det samme som Fulde navn. Ønsker du at ændre et bruger (log ind navn) skal du slette brugeren først og så oprette en ny bruger!


Brugeren kan også ændres til en anden type ved at skifte på Databaserettigheder.



Der kan styres på rettigheder til menuer i systemet for hvert enkelt bruger. Der kan også styres hvis der findes flere regnskaber på samme konto således at brugeren kan ”se” forskellige ting i forskellige regnskaber. En sådan styring anbefaler vi fra Skovbo Datas side ikke at man sætter op, da det kan have indflydelse på systemernes funktion. Derfor er dette ikke beskrevet



Ny bruger:

Administrator er du ansvarlig og oprettelsen af bruger til systemet.

Det er vigtigt at ALLE oplysninger udfyldes især hvis en bruger har adgang til flere konti. Er dette ikke gjort kan vi fra Skovbo Datas side ikke se at det er samme bruger og vil derfor opkræve for to brugere.


Udskiftning af bruger:

Opret den bruger der skal erstatte en anden bruger som ny bruger på systemet.

Gå i detaljer for den bruger der ikke skal benyttes mere og vælg at slette brugeren. Denne sletning skal fortages med det samme for ikke at der skal udløses en faktura for den nyoprettede bruger!


Udskiftning af administrator:

Hvis brugeren der skal overtage administrator erhvervet ikke eksisterer, skal denne bruger først oprettes i systemet. Dette gøres som en normal bruger.

Herefter sendes en e-mail til sd@skovbodata.dk med information om at I ønsker at skifte administrator. Mailen skal indeholde følgende oplysninger: brugernavn på administrator samt fuldt navn, adresse, mail og telefonnummer.

Den nye administrator skal herefter gå i administrator menuen og slette den gamle administrator såfremt denne ikke skal have adgang til systemet længere.